 |

Ten tutorial pokazuje jak w prosty sposób stworzyć zwykłe pojedyncze okno, które będzie początkiem do pisania kolejnych programów. Taki najprostrzy pierwszy program.
Kod poniżej wystarczy przekleić do pliku i skompilować, nalezy wcześniej oczywiście pamietam o obrym skonfigurowaniu kompilatora i całego środowiska
#include <irrlicht.h>
// musimy oczywiście dołaczyć biblioteke irrliht.
using namespace irr;
using namespace core;
using namespace io;
using namespace scene;
using namespace video;
//aby ułatwić a głównie skrócić pisanie, używamy przestrzeni nazw, tutej wypisuje
// wszytkie używane w tej wersji silnika.
#ifdef _MSC_VER
#pragma comment(lib, "Irrlicht.lib")
#endif
//By używać pliku Irrlicht.DLL, musimy połaczyć z Irrlicht.lib.
//Możemy ustawić tą opcję w ustawieniach projektu, ale żeby to ułatwić,
//używamy pragma comment lib dla VisualStudio.
int main()//zaczynamy główny program
{
IrrlichtDevice *device =
createDevice(EDT_OPENGL, dimension2d(640, 480),16,false,false,false,0);
//najważniejsa funcja silnika, występuje w każdym programie i posiada, 7 parametrów:
// - typ urządzenia mamy do wyboru EDT_NULL, EDT_SOFTWARE, EDT_BURNINGSVIDEO,
//EDT_DIRECT3D8, EDT_DIRECT3D9 i ostatni EDT_OPENGL
// który jest najszęściej przezemnie używany (sami dowiedzie się dlaczego)
// - (const) wielkośc okna
// - liczba bitów na piksel, tylko w trybie pełnoekranowym (16 lub 32)
// - (bool) tryb pełnoekranowy
// - (bool) bufor szablonowy (przyda się w przyszłości)
// - (bool) synchronizacja pionowa (przyda sie w rpzyszłości przy opcjach pełnoekranowych)
// - bezpośrednie tłumaczenie odbieracz zdażeń, uniwersalne urądzenie do obsługi
//błedów, klawiatury, myszy, róznych zdażeń z GUI i wiele innych
if (device == 0)
return 1; // sprawdzamy czy urządzenie zostało utworzone
IVideoDriver* driver = device->getVideoDriver();
//pobieramy wkaźnik do VideoDriver, skraca to pisanie programu w przyszłości
// nie musimy ciągle pisać device->getVideoDriver()
device->setWindowCaption(L"Program testowy");//nagłówek okna
while(device->run())//tworzymy głóną pętle programu w której uruchamiamy nasze urządzenie
{
driver->beginScene(true, true, SColor(255,100,100,100),0,0);
//funcja beginScene posiada 5 parametrów:
// - (bool) czyszczenie backBuffera
// - (bool) czyszczenie z buffera
// - color jaki ma byc uzyty do czyszczenia bufora
// - uchwyt do innego okna (nie używany w tym programie)
// - wskaźnik określający źrodłowy obszar który zostanie przedstawiony
// jesli byśmy chcieli coś narysowac w tym oknie wpisywalibyśmy to tutej
driver->endScene();//kończymy scene
}
device->drop();//każdy obiekt utowrzony za pomocą funcji create, musi zostac usuniety.
return 0;
}
|